همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

زنان زندانی در ایران اکتبر ۲۰۱۴ برابر با مهر ۱۳۹۳

بازداشت، زندانی کردن و سرکوب فعالان حقوق زن، دانشجویی و کارگری، نویسندگان و روزنامه نگاران در هیچ دوره‌ای از حکومت جمهوری اسلامی متوقف نشده است. بلکه به میدان نزاع جناح‌های حکومتی تبدیل شده و هر‌گاه….

رضوان مقدم دردیدار با کمیسر عالی حقوق بشر در سازمان ملل عنوان کرد:

خواهان آزادی زنان زندانی در ایران هستیم

رضوان مقدم، مدافع حقوق بشر و بطور ویژه حقوق زنان، در دیدار و گفت وگو با زیدالحسین، کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل، خواهان تلاش برای آزادی زنان زندانی در جمهوری اسلامی ایران شد.

تاکید امام جمعه اصفهان به تفکیک جنسیتی در دانشگاهها:

زنها در رشته معدن شرکت نکنند؛ نمی توانیم در معادن پرده بکشیم!

امام جمعه اصفهان ضمن تاکید بر تفکیک جنسیتی دانشگاه ها، اختلاط دختران و پسران در دانشگاه را از نظر درسی، دینی و بدنی مضر خواند! وی با هشدار به دانشگاهیان گفت: اگر بچه را درست تربیت نکنید ضد انقلاب هستید کسی که در مقام تربیت بچه ها نباشد ضد انقلاب است.

موضعگیری سودویند در رابطه با اظهارات فقیه شورای نگهبان علیه نامزدی زنان در انتخابات
قانون اجازه رئیس جمهور شدن را به خانم‌ها نمی‌دهد

شیخ محمد یزدی ,عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع طلاب، اساتید و فضلا حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از مشاهیر و بزرگان به من تلفن ‌کرد و ‌گفت: در بحث تایید صلاحیت‌ها مقداری محکم‌تر برخورد کنید و سخت بگیرید و مواظب باشید، یعنی چه که هر کسی هوس ریاست جمهوری به سرش زده، اسم نوشته، آیا می‌شود سرنوشت کشور را به دست هرکسی داد”

زنان ایران در بند!

سودویند به مناسب 8 مارس منتشر کرد : لیست اسامی زنان زندانی در جمهوری اسلامی ایران

نهضت دبيرکل سازمان ملل متحد: اتحاد برای پايان خشونت عليه زنان
دبير کل سازمان ملل متحد در ٢۵ فوریه ٢٠٠٨ نهضت خود با عنوان ” اتحاد برای پايان خشونت عليه زنان” ، که تلاشی چند ساله به منظور پیشگیری و حذف خشونت علیه زنان و دختران در همه جهان است را آغاز کرد. اکنون در آستانه سالروز این فراخوان مروری دوباره خواهیم داشت به فراخوان دبیر کل سازمان ملل در خصوص خشونت علیه زنان . وی در شرح نهضت خود می گوید

حق تردد آزادانه و تکلیف حکومت
اصلاح موادی از قوانینی که در زمان ها و در شرایط اجتماعی خاص، تدوین و به تصویب رسیده اند، با توسعه جوامع و تغییر شرایط اجتماعی و خواست های جامعه، اجتناب ناپذیر و در نفس خود عملی مثبت و قابل تقدیر است، به شرط آنکه قانون جدید و اصلاحات صورت گرفته منطبق با ضرورت های اجتماعی وخواست های جامعه امروزی باشد. از جمله این قوانین قانون گذرنامه است.

2017 © All human rights for all in Iran

Type at least 1 character to search