همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

نگاهی بر مديريت منابع آب در ايران

موضوع آب و معضلات ناشي از آلودگي يا كمبود آن در ايران
مدتهاست كه مورد اشاره كارشناسان محيط زيست بوده است و توسط كارشناسان بومي و بين المللي، به وسيله گزارش و ميز گرد تخصصي و نامه هاي اعتراضي، بارها به دولت جمهوري اسلامي ایران هشدار داده شده است.

قربانیان مین و عدم تعهد جمهوری اسلامی ایران
فعالان محیط زیست و کانون مدافعان حقوق بشر معتقدند که جابه جایی ماسه و خشک بودن منطقه و عدم آشنایی افراد با مین، موجب خواهد شد که این مین ها به داخل مناطق مسکونی راه پیدا کنند و از سوی دیگر هزینه پاک سازی هر مین بسیار بیشتر از کاشت آن است.

مخاطرات گارد محیط زیست در جمهوری اسلامی ایران
ضابطان دادگستري نيستند، اعدامشان کنيد!

طبق آئين نامه اجرايي قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست، در جمهوري اسلامي ايران، دستورالعمل‌ خدمتي‌ گارد محيط زيست، متشکل از محيط بان و محيط دار توسط‌ سازمان‌ تهيه‌ و به‌ اجرا گذارده‌ ميشود و ماده ٣٢ اين آئين نامه صراحتا به مجوز استفاده سلاح توسط محيط بانان با موافقت‌ وزارت‌ دفاع‌ اشاره دارد اما اجراي دستورالعملهاي خدمتي و استفاده از سلاح توسط محيط بانان تا به امروز با دو حکم اعدام توسط قوه قضاييه همراه بوده است.

زباله ها , جایگزین جدید گونه های مختلف ماهی ها در تالاب انزلی 5 گونه از ماهی ها در آستانه انقراض
تالاب انزلي با مساحتي در حدود 20 هزار هکتار در استان گيلان و شهر بندر انزلي از بي‌نظيرترين زيستگاه‌هاي طبيعي جانواران ايران محسوب مي‌شود. اين تالاب زيبا به دليل موقعيت جغرافيايي از نظر ميزان بالاي رطوبت و آب با هيچ‌يک از تالاب‌هاي ايران قابل مقايسه نيست. تالاب انزلي از جمله تالاب‌هاي بين‌المللي ثبت‌شده ايران و از نخستين تالاب‌هاي ثبت‌شده در معاهده رامسر در سال 1971 ميلادي است و به دليل تنوع زيستي فوق‌العاده‌اش داراي اهميت جهاني است که هم بر دريا تاثير مي‌گذارد و هم از آن تاثير مي‌گيرد.

خداحافظ باغ اکولوژی نوشهر
حق برخورداری از محیط زیست سالم به عنوان یکی از نتایج مکمل انسان مداری , امروزه به عنوان یک حق مستمر و دارای وضعیت ثابت در حقوق بین الملل و همچنین در حقوق داخل اکثریت کشورهای مترقی تلقی می گردد

2017 © All human rights for all in Iran

Type at least 1 character to search