همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

موضع گیری سودویند در بیست و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر:

استقبال از مشارکت روز افزون قربانیان در روند قضایی
روز جمعه 21 شهریور 1393، سازمان غیر دولتی سودویند، در جریان بیست و هفتمین اجلاس شوراى حقوق بشر سازمان ملل متحد، در پنل عمومی مختص به گزارش گزارشگر ویژه بازداشت خودسرانه و گزارشگر ویژه “ارتقاء حقیقت، عدالت، غرامت و تضمین عدم رخداد مجدد”، موضع گیری کرد.

موضع گیری سودویند در بیست و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر:

بی توجهی به حفظ منابع آب در جمهوری اسلامی ایران
روز چهارشنبه 19 شهریور 1393، سازمان غیر دولتی سودویند، در جریان بیست و هفتمین اجلاس شوراى حقوق بشر سازمان ملل متحد، در گفت و گوی تعاملی با گزارشگران ویژه آب و سرویس های بهداشتی و دفع پس ماندهای سمی، موضع گیری کرد.

موضع گیری سودویند در بیست و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر:
ضرورت نگاه ویژه به کاهش و خلع سلاح هسته ای در جهان لزوم توجه نهادهای بین المللی به انتخابات آتی در ایران
روز چهارشنبه 19 شهریور 1393، سازمان غیر دولتی سودویند، در جریان بیست و هفتمین اجلاس شوراى حقوق بشر سازمان ملل متحد، در بحث عمومی مربوط به منع گسترش سلاح های هسته ای، در گفتگو با متخصص مستقل “بهبود نظم بین المللی دموکراتیک”، موضع گیری کرد.

موضع گیری سودویند در بیست و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر:

شهادت شکوفه سخی نسبت به قتل عام هزاران زندانی سیاسی در شهریور67 نسبت به پاک شدن رنج قربانیان، از حافظه تاریخی خود مقاومت می کنیم
دکتر شکوفه سخی، فارغ التحصیل رشته حقوق سیاسی، زندانی سیاسی دهه 60، (1361-1369)، یکی از شاهدین دادگاه ایران تریبونال، مدیر اجرایی بنیاد دادگاه ایران (2013-2014) در این سخنرانی در خصوص کشتار بیش از پنج هزار زندانی در زندانهای ایران، بدون طی شدن روندهای قضایی، شهادت داد.

اولین موضع گیری سودویند در بیست و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر:
تلاش نماینده جمهوری اسلامی ایران برای قطع سخنرانی شعله زمینی
سازمان غیر دولتی سودویند ، در جریان بیست و هفتمین اجلاس شوراى حقوق بشر سازمان ملل متحد، در بحث عمومی در خصوص آیتم 2، نسبت به گزارش زید الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل موضع گیری کرد.

موضعگیری سودویند در بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:

انتقاد از وضعیت حقوق بشر در یمن و قبرس
پرستو فاطمی، فعال حقوق بشر، به نمايندگى از سازمان غیر دولتی سودويند، در این دو سخنرانی در صحن اصلی شورای حقوق بشر، ضمن تقدیر از پیشرفتهای اندک دو کشور در زمینه حقوق بشر، نسبت به وضعیت وخیم پناهندگان در قبرس و در خصوص عدم پاسخگویی یمن نسبت به پیشنهادات ارائه شده در نشست ادواری اول، انتقاد کرد.

موضعگیری سودویند در بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:

انتقاد از انتخاب ایران برای عضویت در کمیته سازمان های غیردولتی
پرستو فاطمی، فعال حقوق بشر، به نمايندگى از سازمان غیر دولتی سودويند، ضمن تقدیر از تجدید ساختار کمیته سازمان های غیردولتی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، از انتخاب بدون رقابت جمهوری اسلامی ایران در این کمیته انتقاد؛ و همچنین نسبت به وضعیت زندانیان بیمار در زندانهای جمهوری اسلامی ایران، انتقاد کرد.

موضعگیری سودویند در بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:

محکومیت ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه ها در ایران
شعله زمینی، فعال حقوق بشر، به نمايندگى از سازمان غیر دولتی سودويند، در این نشست با اشاره به دغدغه جهانی نسبت به اشکال مختلف تبعیض و خشونت علیه زنان، نسبت به اشکال مختلف تبعیض علیه زنان در ایران، از جمله ممانعت از ورود آنان به ورزشگاهها انتقاد کرد.

Warning: getimagesize(http://www.iranhrc.org/uploads/images/26.4.hassan.jpg ) [function.getimagesize]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /home/content/54/10001454/html/p/publ/read_view_ar.php on line 112

Warning: Division by zero in /home/content/54/10001454/html/p/publ/read_view_ar.php on line 118

موضعگیری سودویند در بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:
تاثیر کشمکش فرقه ای بر وخیم شدن وضعیت زندانیان اهل سنت نگرانی از اعتصاب غذای زندانیان در زندانهای ایران
دکتر حسن نایب هاشم، فعال حقوق بشر، به نمايندگى از سازمان غیر دولتی سودويند، در این نشست ضمن هشدار در مورد وخیم تر شدن وضع حقوق بشر در منطقه، تشدید کشمکش های فرقه ای، نسبت به تاثیر آن بر زندانیان سنی و همچنین اعتصاب غذای چندین زندانی سیاسی در زندانهای جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد .

موضعگیری سودویند در بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:

ایران به سرکوب روزنامه نگاران پایان دهد
شعله زمینی، فعال حقوق بشر، به نمايندگى از سازمان غیر دولتی سودويند، ضمن تاکید بر نقش روزنامه نگاران در پروسه بهبود حقوق بشر در جوامع و خطرات شغلی آنان، حبس 23 روزنامه نگار در زندانهای جمهوری اسلامی ایران، خواهان پایبندی همه کشورها از جمله ایران به تعهدات بین المللی، شد.

موضعگیری سودویند در بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:
خطر اعدام چهار زندانی اهل سنت و انتقاد از بازداشت وکلا محکومیت اعدام مخفیانه دو فعال عرب اهل اهواز
شعله زمینی، فعال حقوق بشر، به نمايندگى از سازمان غیر دولتی سودويند، ضمن انتقاد از اعدام دو فعال عرب اهل اهواز علیرغم درخواست فوری گابریلا کنال، و ابراز نگرانی از اعدام قریب الوقوع چهار زندانی اهل سنت، خواستار رسیدگی به روند بازداشت وکلا در جمهوری اسلامی ایران شد.

موضعگیری سودویند در بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:

انتقاد از تائید، تشویق و ترویج خشونت علیه زنان در ایران
شعله زمینی، فعال حقوق بشر، به نمايندگى از سازمان غیر دولتی سودويند، با انتقاد از تائید، تشویق و ترویج خشونت علیه زنان در ایران، گفت که زنان از دیدگاه صاحب منصبان حکومتی، به ویژه برخی مقامات مذهبی که دارای قدرت صدور فتوا و تحریک وحشت و نفرت علیه زنان اند، انسانهای درجه دوم محسوب می شوند.

موضعگیری سودویند در بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:
انتقاد از موانع سفر ناوی پیلای و اعدام ها در ایران
شعله زمینی، فعال حقوق بشر، به نمايندگى از سازمان غیر دولتی سودويند، بااشاره به اعدام غلامرضا خسروی و اعدام های مخفی در زندانهای ایران، از موانع سفر کمیسر عالی حقوق بشر به ایران، علیرغم دعوت قبلی، انتقاد کرد

در افتتاحیه بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر
انتقاد ناوی پیلای از آمار اعدام در ایران

ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان، در آخرین سخنرانی خود در افتتاحیه بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل، به آمار بالای اعدام ها در ایران اشاره کرد.

شعله زمینی به نمایندگی از سودویند در بیست و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر

نقض حقوق افراد ال جى بى تى
شعله زمینی، فعال حقوق بشر، به نمايندگى از سازمان غیر دولتی سودويند، با مطالبه “گزارشات و مباحثات منظم تر درباره نقض حقوق افراد ال جى بى تى”، سخنرانی کرد.

مریم موذن زاده به نمایندگی از سودویند در بیست و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر

رشد فزاینده تبعیض ها و تهدید ها در ایران
مریم موذن زاده، کارشناس ارشد شیمی و فعال حقوق بشر، به نمايندگى از سازمان غیر دولتی سودويند، در خصوص رشد فزاینده انواع تبعیض ها و تهدیدها نسبت به اقلیتهای مذهبی، سخنرانی کرد.

مهری جعفری به نمایندگی از سودویند در بیست و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر

ایران باید وادار به لغو اعدام شود
مهرى جعفرى، وکيل دادگسترى و از فعالان کارزار گام به گام تا لغو اعدام در ايران، به نمايندگى از سودويند، نسبت به افزايش آمار اعدامها در ايران، اعدام نوجوانان و نقض قوانين در صدور و اجراى احکام اعدام در جمهورى اسلامى ايران…

موضع گیری سودویند در صحن علنی 24مین اجلاس شورای حقوق بشر

ژاله تبریزی:گزارشگران ویژه محیط زیست جهت نظارت بر برنامه های زیست محیطی، به ایران سفر کنند
روز چهارشنبه 10 سپتامبر2013 (20 شهریور 92)، در سومین روز از 24 مین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان غیردولتی “سودویند” در صحن علنی شورا، در گفتگوی مستقیم، نسبت به گزارش دو گزارشگر ویژه “آب و سرويس هاى بهداشتى”، به ایراد موضع پرداخت”.

خانم ژاله تبریزی به نمایندگی از سودویند، بحران خشکی رودخانه ها و دریاچه ها در جمهوری اسلامی ایران را فاجعه ای بین المللی خوانده و خواهان سفر خانم “کاترینا آلبوکرک” به ایران، در جهت جلوگیری از خسارات انسانی و نظارت بر برنامه های زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران شد.

موضع گیری سودویند در صحن علنی 24مین اجلاس شورای حقوق بشر

تانیا احمدی: من نمی پرسم که محل دفن مادرمن کجاست، سوال من این هست که معنای مادر چیست!
چهارشنبه 10 سپتامبر2013 (20 شهریور 92)، در سومین روز از 24 مین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان غیردولتی “سودویند” در صحن علنی شورا، در پانل “حقوق انسانی کودکانی که والدینشان به اعدام محکوم شده اند یا اعدام شده اند” ، به ایراد موضع پرداخت.

خانم تانیا احمدی به نمایندگی از سودویند ضمن شرح کوتاه از تجربیات دوران کودکی خود از اعدام، از کشورهای حاضر و از ریاست شورا خواست ترتیبی اتخاذ شود تا کشورهای غیر عضو؛ به دومین پروتکل الحاقی میثاق بین المللی حقوق سیاسی مدنی ، بپیوندند.

چکیده سخنرانی خانم ناوی پیلای در افتتاحیه 24 مین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو خواهان تحقیقات مستقل، دقیق و شفاف در رابطه با قتل اسفناک حداقل 52 نفر در اردوگاه اشرف هستم
دوشنبه 9 سپتامبر 2013، 24مین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو با سخنرانی کمیسر حقوق بشرسازمان ملل، خانم ناوی پیلای آغاز شد.

خانم پیلای سخنرانی خود در افتتاحیه 24 مین اجلاس شورای حقوق بشر را با هشدار به جامعه بین الملل در خصوص افزایش کشتار در سوریه و افزایش آمار آوارگان سوری اختصاص داده و گفت: بیش از 100 هزار نفر در سوریه کشته و 2 میلیون پناهنده و 4 میلیون بی خانمان شده اند.

موضع گیری سودویند در صحن علنی23 مین اجلاس حقوق بشر

زینب پیغمبرزاده:روند رو به رشد اعدام ها در ایران بسیار نگران است
در جریان بیست و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو , خانم زینب پیغمبرزاده به نمایندگی از سودویند پیرامون بیستمین سالگرد تصویب اعلامیه ی وین , اعتصاب غذای آرش صادقی و شرایط دیگر زندانیان سیاسی در ایران به موضعگیری پرداخت

موضع گیری سودویند در مورد مهمترین موارد نقض حقوق بشر – اجلاس 23
دکتر نایب هاشم : مردم ایران خواهان آزادی زندانیان سیاسی هستند
در این ارتباط از جمله می توان به دستور بازگشت به زندان بهنام ابراهیم زاده اشاره کرد که برای دیدن پسر مبتلا به سرطانش که از نظر سلامتی در شرایط بسیار بدی به سر می برد، در مرخصی بود. زندانی دیگری که ما بشدت نگران حالش هستیم، خانم زهرا منصوری است که در نیمه شیمی درمانی مجبور به بازگشت به زندان گردیده است.

در ا

موضع گیری سودویند در صحن علنی23 مین اجلاس حقوق بشر
شعله زمینی :نگرانی عمیق خود را از تلفات سنگین در سوریه اعلام می کنیم
در جریان اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، سودویند در رابطه با گزارش خانم پیلای کمیساریای عالی حقوق بشر صحن شورا موضع گیری زیر را انجام داد
خانم شعله زمینی به نمایندگی از سازمان غیر دولتی سودویند در صحن علنی شورا گفت :

سخنرانی‌ ها
سازمان های غیر دولتی (ان‌جی‌او ها) دارای مقام مشورتی در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل میتوانند در اجلاس شورای حقوق بشر سخنرانی کنند

موضعگیری سودویند در قبال گزارش بان کی مون ؛ دبیر کل سازمان ملل
گزارش آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران در بیست و دومین نشست شورای حقوق بشر در ژنو ؛ با موضع خانم شعله زمینی به نمایندگی از سازمان سودویند همراه بود که متن و ویدئوی آن به اینصورت می باشد :

بیانیه احمد شهید درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل پس از یک سفر ۱۲ روزه به آلمان، سوئد و نروژ و گفت‌وگو با شاهدان عینی و فعالان حقوق بشر، طی بیانیه‌ای در اسلو به جنبه‌‌های گوناگون نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. احمد شهید در کنفرانس مطبوعاتی خود در ۲۲ نوامبر (۲ آذر) در اسلو گفت: «در طول ۱۲ روز گذشته من با ده‌ها فرد ایرانی‌تبار، فعال حقوق بشر، مقامات دولتی و کارشناسان آکادمیک ملاقات و گفت‌وگو کردم.»

2017 © All human rights for all in Iran

Type at least 1 character to search