وبلاگ نویس ایرانی در دهلی توسط عوامل ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت

اسناد حقوق بشروبلاگ نویس ایرانی در دهلی توسط عوامل ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت

وبلاگ نویس ایرانی در دهلی توسط عوامل ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت

وبلاگ نویس ایرانی در دهلی توسط عوامل ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت

جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ – ۰۵ آپريل ۲۰۱۳

بنا بر گزارشات رسیده روز چهارشنبه 14 مارس ونداد اولادعظیمی سخنگوی کمپین صلح فعالان در تبعید و از اعضای هیئت مدیره خبرنامه ملی ایرانیان , توسط دو موتورسوار و از پشت و توسط جسمی سخت مورد حمله قرار گرفت . طبق اظهارات آقای اولادعظیمی و بر اساس گزارش پلیس هند , این حمله در ادامه تهدیدات تلفنی همسر ایشان در روزهای گذشته , صورت گرفته است . گفته میشود پلیس هند ضمن تایید این خبر اعلام کرد: در تلاش برای ردیابی تماسهای تهدیدآمیز اخیر به همسر ایشان است . گزارش پلیس هند به شرح زیر است :

آقای اولادعظیمی میگوید : در زمان دریافت تهدیدات اخیر که البته سابقه هم داشته ؛ همسرم در بیمارستان بستری و پس از آن هم درگیر عمل جراحی وی بودیم و فرصتی برای اطلاع به پلیس نشد . وی می افزاید : ظهر چهارشنبه که برای خرید دارو به اتفاق همسرم از منزل خارج شدم ؛ دو موتورسوار به صورت ناگهانی با ضربه ای به کمرم ؛ از محل متواری شدند . گفتنی است این دومین بار است که آقای اولادعظیمی در هند مورد حمله قرار می گیرد . عوامل چاقوکش جمهوری اسلامی درهند پیشتر نیز در سال گذشته ، در خیابان به ایشان حمله نموده و با او درگیر شدند. چاقوکشان و اوباشان جمهوری اسلامی از ضعف دولتها در خارج ایران سوء استفاده میکنند و جان فعالین سیاسی را به خطر میاندازند . در گذشته نیز عوامل چاقوکش جمهوری اسلامی در هندوستان به ونداد اولاد عظیمی وبلاگ نویس و فعال سیاسی در خیابان حمله نموده و با او درگیر شدند. وی آن زمان و به دلیل عدم پیگیری و همکاری پلیس مجبور به ترک دهلی شد و مدتها در یکی از ایالتهای جنوبی هند زندگی می کرد. گفتنی است وی برگزار کننده گردهمآئی ایرانیان و فعالان تبعیدی از کشورهای برمه، تبت و افغانستان در آرامگاه گاندی برای اعتراض به سیاستهای جنگ طلبانه و نقض حقوق بشر جمهوری اسلامی بود.

با توجه به تعداد بسیار بزرگ مسلمانان در هندوستان عوامل جمهوری اسلامی تقریبا از آزادی عمل زیادی در این کشور برخوردارند. ونداد اولاد عظیمی رسما تحت حمایت سازمان ملل در هندوستان قرار دارد ولی این حمایت هیچگونه احساس مسئولیتی را در قبال حفظ جان وی و سایر فعالین سیاسی ایرانی در آن کشور بوجود نیاورده و عوامل جمهوری اسلامی آشکارا به تهدید جان فعالین سیاسی ایرانی در آن کشور میپردازند.

print version     Home
                   

نظر شما؟

Type at least 1 character to search