همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

به تدارک سودویند و در جریان بیست و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر:

کارگاه حقوق اقلیت های جنسی ایران و قوانین بین المللی
برگزاری این کارگاه با شرکت فعالین حقوق بشر و تعدادی از اعضای جامعه اقلیت های جنسی در ایران در جریان بیست و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد.

گفتگو با مهری جعفری در خصوص کارگاه آموزشی سودویند در جریان بیست و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو
گفتگوی ونداد اولادعظیمی با مهری جعفری، وکیل دادگستری، از فعالان لغو احکام اعدام در ایران و فعال حقوق اقلیت های جنسی در خصوص این کارگاه آموزشی را از ویدئو دنبال کنید:

به تدارک سودویند و در جریان بیست و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر:
کارگاه آموزشى با موضوع “حقوق اقلیتهای جنسی”
در همين راستا روز 6 و 7 سپتامبر سال جارى و در جريان بیست و هفتمین اجلاس شوراى حقوق بشر، کارگاه آموزشى با موضوع “حقوق اقلیتهای جنسی” در همکارى با مهری جعفری، وکیل دادگستری، از فعالان لغو احکام اعدام در ایران و فعال حقوق اقلیت های جنسی، در شهر ژنو، برگزار مى شود.

به تدارک سودویند و در جریان بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:

کارگاه آموزشى، “نحوه گزارش نویسی برای سازمان ملل”
روز ۹ ژوئن سال جارى، در جريان بیست و ششمین اجلاس شوراى حقوق بشر، کارگاه آموزشى با موضوع “نحوه گزارش نویسی برای سازمان ملل “، در همکارى با شعله زمینی، فعال زنان و مدافع حقوق بشر، در مقر این اجلاس در شهر ژنو، برگزار مى شود.

به تدارک سودویند و در جریان بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:

کارگاه آموزشى”آشنایی با مکانیزم های سازمان ملل”
روز ۷ و ۸ ژوئن سال جارى و در جريان بیست و ششمین اجلاس شوراى حقوق بشر، کارگاه آموزشى با موضوع “آشنایی با مکانیزم های سازمان ملل”، در همکارى با دکتر حسن نایب هاشم، پزشک و مدافع حقوق بشر، در مقر این اجلاس در شهر ژنو، برگزار مى شود.

به تدارک سودویند و در جریان بیست و ششمین اجلاس شورای حقوق بشر:

کارگاه آموزشی “نقش مدیریت در فعالیت های مدنی و حقوق بشری”

برگزارى کارگاه هاى آموزشى براى مدافعان حقوق بشر ايرانى جهت بالا بردن دانش و شناخت قوانين و ساز و کارهاى بين المللى حقوق بشر، از جمله اهداف پروژه “همه حقوق بشر براى همه در ايران” است که به تدارک و نظارت سازمان غير دولتى-اتريشى “سودويند”، اجرا ميشود.

کارگاه آموزشی سودویند باحضور محمود تجلی مهر

فیلترینگ و امنیت در تلفن ثابت و همراه
روز ١۵ مارس سال جارى، سومین کارگاه آموزشى سودویند در جريان بیست و پنجمين اجلاس شوراى حقوق بشر، با موضوع “فیلترینگ و امنیت در تلفن ثابت وهمراه” در همکارى با محمود تجلی مهر، پژوهشگر مدیریت اقتصادی در دانشگاه لیورپول، متخصص و مدیر پروژه های فناوری اطلاعاتی و مخابرات که …

آتليه آموزشى: نقش جامعه مدنى و وظايف مدافعان حقوق بشر و فعالين جامعه مدنى
در اين آتليه دو روزه به مدت ده ساعت، با کار گروهى، تلاش بر اينست که شرکت کنندگان هم در زمينه نظرى و هم در ميدان عمل به اسباب لازم براى فعاليت چه به عنوان مدافع حقوق بشر چه به عنوان فعال جامعه مدنى دست يابند. در نظر است که پس از پايان اين آتليه اشراف بر انگيزه هاى فردى خود و ديگران روشن تر گردد.

به تدارک سودویند و در جریان ٢۵مین اجلاس شورای حقوق بشر:
کارگاه “رهیافت های کار مشترک زنان”
محتوای این کارگاه ، “هدف از کار مشترک، شناسایی توانایی ها، شناسایی موضوعات کاری در دوره زمانی مشخص، استراتژی ها، راههای همکاری، نتایج مورد انتظار، در کوتاه مدت و بلند مدت، ارتباط با گروههای دیگر و شناسایی گروههایی تاثیرگذار در پیشبرد اهداف و استراتژی ها “، است.

کلاس آموزشی حقوق بشر سودویند توسط لیلا علی‌ کرمی در حاشیه 23 مین نشست شورای حقوق بشر در ژنو

لیلا علی کرمی حقوقدان، در کانون مدافعان حقوق بشر زیر نظر شیرین عبادی برنده جایزه نوبل صلح فعالیت حقوقی کرده است و در تیم حقوقی کمپین یک میلیون امضاء آموزش‌های حقوقی ارائه داده است. او همچنین وکیل مدافع تعدادی از فعالان دستگیر شده این کمپین را نیز بر عهده داشت. وی در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی لندن در رشته حقوق بشر، مناقشات و عدالت تحصیل کرده است شرکت در انتخابات آزاد حق هر شهروند است. اما این حق مستقل به ذات نیست و تحقق آن منوط است به تضمین حقوق دیگری از جمله حق آزادی عقیده، حق آزادی بیان، حق آزادی اجتماعات و مواردی دیگر ؛ موضوع کلاس آموزشس ایشان در حاشیه 23مین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو بوده است

کلاس آموزشی حقوق بشر سودویند ، مارس ۲۰۱۳
کلاس آموزشی در مورد نظام حقوق بشر توسط دکتر لیلا علی کرمی، حقوقدان
لیلا علی کرمی حقوقدان، در کانون مدافعان حقوق بشر زیر نظر شیرین عبادی برنده جایزه نوبل صلح فعالیت حقوقی کرده است و در تیم حقوقی کمپین یک میلیون امضاء آموزش‌های حقوقی ارائه داده است. او همچنین وکیل مدافع تعدادی از فعالان دستگیر شده این کمپین را نیز بر عهده داشت.

ایران را به مقصد لندن ترک کرد و در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی لندن در رشته حقوق بشر، مناقشات و عدالت تحصیل کرد.

کلاس های آموزشی
ما در حاشیه جلسات رسمی شورای حقوق بشر، کلاس های آموزشی یک و نیم روزه‌ای برای ارتقا مهارت و دانش مرتبط با دستورالعمل ها، نهادها و استاندارهای حقوق بشری برگزار میکنیم. همچنین برای آشنا کردن شرکت کنندگان با روش ها و استراتژی های متنوع موجود برای دیدبانی تعهدات بین المللی حقوق بشر. تمام کلاس ها به زبان فارسی و توسط متخصصان ایرانی(حقوقدان و فعال جامعه مدنی) برگزار میشود.

اطلاعات بورس تحصیلی و فرصتهای شغلی در سازمان ملل

سازمان ملل متحد بورسیه کلی یا برنامه مبادله دانشجو ندارد. با این حال، نشریه “ تحصیل در خارج یونسکو ” حاوی اطلاعاتی درباره تحصیل، سفر و کار در کشورهای عضو است. این نشریه اطلاعاتی درباره تحصیلات عالی و فرصت های آموزشی در همه رشته ها دارد و شامل جزییاتی درباره بورسیه ها، کمک مالی، دوره های در سطح دانشگاه، دوره های کوتاه مدت، برنامه های آموزشی، فرصت های اشتغال دانشجویی و تسهیلاتی برای معلولان و عقب ماندگان است.

برنامه های بورس تحصيلی و آموزشی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر

آموزش و بورس تحصيلي همواره از برنامه های دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر براي كمك به افزايش نقش و مشاركت جامعه مدني در ساز و كارهاي حقوق بشر میباشد.

مساعدت و مشاركت فعالانه جامعه مدني به تحقق نيرومندتر حقوق بشر كمك مي كند. در همین راستا ”برای حقوق بشر در ایران- سودویند ” ؛ اين اطلاعات را که برگرفته از کتاب ” راهنمای جامعه مدني ” نوشته خانم ناوانتم پیلای کمیسیر عالی حقوق بشرسازمان ملل متحد میباشد ؛ گرد آوری می کند.

برنامه هاي بورس تحصيلي و آموزشی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر

آموزش و بورس تحصيلي همواره از برنامه های دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر براي كمك به افزايش نقش و مشاركت جامعه مدني در ساز و كارهاي حقوق بشر میباشد.

مساعدت و مشاركت فعالانه جامعه مدني به تحقق نيرومندتر حقوق بشر كمك مي كند. در همین راستا ” برای حقوق بشر در ایران- سودویند ” ؛ اين اطلاعات را که برگرفته از کتاب ” راهنمای جامعه مدني ” نوشته خانم ناوانتم پیلای کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد میباشد ؛ ارائه میکند.

حقوق متهم
عبدالفتاح سلطانی و مهنازپراکند جزوه‌ای ۱۳ صفحه‌ای را در شبکه اینترنت منتشر کرده‌اند که در آن با زبانی ساده و به کمک مثال‌های فراوان مفهوم‌های پیچیده حقوقی و قضایی را برای شهروندان ایرانی توضیح داده‌اند. جزوه “حقوق متهم” زیرمجموعه‌ای است از “حقوق به زبان ساده”. جزوه “حقوق متهم” البته تنها دربرگیرنده حقوق متهمان سیاسی عقیدتی نیست، بلکه حقوق همه زندانیان و متهمان را شامل می‌شود. این راهنمای حقوقی حاوی اطلاعاتی است که فرد متهم با دانستن آن به این اطمینان دست می‌یابد که حقوقی وجود دارد که از او دریغ می‌شود و می‌تواند آنها را طلب کند. و اینکه، فردی که او را از این حقوق محروم کرده خود مجرم است.
منبع: کانون مدافعان حقوق بشر

Type at least 1 character to search