همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

محمد علی طاهری: تا کنون هفده بار طناب دار را به گردنم انداخته اند
محمد علی طاهری که از اردیبهشت ماه سال نود در انفرادی به سر می برد، فروردین ماه امسال به مرخصی یک هفته ای آمد که در این مرخصی به نزدیکان خود اطلاع داد که “تاکنون هفده بار او را به پای چوبه ی دار برده اند و طناب دار را به گردنش انداخته اند. پس از انجام این شکنجه روحی سپس او را به انفرادی منتقل می کرده اند.”

بازداشت یک شاعر اهوازی در مشهد
بر اساس این گزارش آقای سعيد عموري که مدتي پيش براي شركت در يك برنامه ادبي و شعر به استان خراسان در شهر مشهد دعوت شده بود, ديروز ٩/٧/٢٠١٣ پس از پايان مناظره ادبي و شعر در هنگام خروجش از صحن غدير در اطراف حرم رضوي توسط نيروهاي امنيتي دستگير شد.

زندانیان رجایی شهر به عمد در معرض جانوران موذی قرار می گیرند
در حالیکه زندانیان زندان رجایی شهر کرج از بازرسی های بدنی تحقیر آمیز به شدت معترض هستند ؛ اکنون خبر می رسد که مسوولان زندان رجایی شهر طبق اقداماتی برنامه ریزی شده , زندانیان این زندان را در معرض و دسترس جانواران موذی چون ساس و شپش قرار می دهند که موجب مشکلاتی برای اینان شده است .

جاوید هوتن کیان در آستانه پایان محکومیتش ؛ مجددا تفهیم اتهام شد
جاوید هوتن کیان , وکیل سکینه محمدی آشتیانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بازداشتگاه مخفی منتقل و به دلیل آنچه تشویش اذهان عمومی عنوان شده است ؛ مجددا تفهیم اتهام شده است

گفتنی است پیشتر جاوید هوتن کیان طی نامه ای که توسط ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” منتشر شده بود ؛ دست به افشاگری در رابطه با شکنجه , اعدام و سنگسار در زندان تبریز زده بود

گلوی کمیته هماهنگی زیر فشار چکمه ها
خالد حسینی هم به صورت غیابی به یک سال حبس محکوم شد
خالد حسینی فعال کارگری وعضو”کمیته‌ هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری” به 1 سال حبس تعزیری به اتهام واهی” تبلیغ علیه نظام” را محکوم شد .

روز شنبه 15 تیر شعبه‌ یکم دادگاه انقلاب سنندج این فعال کارگری را بدون اطلاع وی و به صورت غیابی محکوم کرد

رضا شهابی , شیوا نظر آهاری و عبدالله جعفری مجددا محاکمه شدند
رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد و اتوبوسرانی تهران، شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر و دانشجوی محروم از تحصیل به همراه عبدالله جعفری از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین صبح امروز به دلیل آنچه غیبت در دوران مرخصی نوروزی خوانده شد؛ محاکمه شدند.

محکومیت به حبس فاطمه خردمند , به جرم همکاری با نشریه ” قلم سبز”
بنابر گزارشهای رسیده از ایران ؛ خانم فاطمه خردمند٬ روزنامه نگار که از بهمن ماه سال 90 به قید وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود ؛ به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. این حکم توسط قاضی پیرعباسی٬ ریاست شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب استان تهران و به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق همکاری در نشریه اینترنتی قلم سبز صادر شده است

بازداشت غیر متعارف بهنام ابراهیم زاده
برای تمدید مرخصی رفت ؛ با تهدید و فحاشی بازداشت شد
بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری که بدلیل ابتلای فرزندش به سرطان خون در مرخصی بسر میبرد، در پی مراجعه به دفتر دادستانی تهران بازداشت و مورد فحاشی و تهدید قرار گرفت.

73 روز پس از مراجعه به کلانتری
بی خبری مطلق از وضعیت آقای علی تمیمی
بیش از دو ماه از دستگیری علی تمیمی متاهل داراي سه فرزند، ساكن كوي زويه اهواز , می گذرد و تا به امروز خانواده وی , موفق به کسب اطلاع از وضعیت وی نشدند.

پیشتر فعالان حقوق بشر از اهواز، خبر از بازداشت علي تميمي در روز 20 آوریل سال جاری توسط نيروهاي امنيتي داده بودند ولی کسی از محل بازداشت وی خبری ندارد.

گوهر عشقی در دیدار با خانواده ابراهیم زاده تاکید کرد
برای رضایت اجباری تحت فشار وزارت اطلاعات قرار دارم
روز گذشته خانم گوهر عشقی مادر ستار بهشتی , وبلاگ نویس مقتول در بازداشتگاههای جمهوری اسلامی ایران ؛ به همراه تنی چند از فعالان سیاسی برای عیادت از نیما ابراهیم زاده فرزند بیمار کارگر زندانی , بهنام ابراهیم زاده , به منزل وی رفتند.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران اتفاق افتاد :
حمله به حساب ده‌ها هزار ایرانی در جی‌میل
سایت گوگل مالک سایت ایمیل “جی میل” از جاسوسی گسترده علیه کاربران این سایت در سه هفته اخیر در ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، گوگل گفت: در طول سه هفته اخیر با بسیاری از اقدامات برای هک حساب دهها هزار نفر از شهروندان ایرانی مقابله کردیم و مانع از هک آنها شده ایم.

بازجویی غیر رسمی از همسر رضا شهابی در اداره اطلاعات
پیرو احضار تلفني خانم ربابه رضایی همسر رضا شهابی ,كارگر زنداني و عضو هيئت مديره سنديكاي كارگران شركت واحد؛ امروز مورخ 12/3/92ساعت 10/30دقيقه ایشان به ستاد پيگيري وزارت اطلاعات مراجعه و پس از يك ساعت و نيم از ان مكان خارج شد .

احضار همسر رضا شهابی به اداره اطلاعات

طبق اظهارات یکی از نزدیکان خانم شهابي ؛ از اداره اطلاعات با وي تماس گرفته اند و از وي خواسته اند كه در مورخ 12/3/92يكشنبه خو دش را به ستاد پيگيري وزارت اطلاعات معرفي نمايد
آقای رضا شهابی نیز در بازداشتگاه اوین در وضعیت بد جسمانی به سر برده و از امکانات درمانی محروم میباشد

مقاومت شورای نگهبان در برابر حذف سنگسار از قانون

قانون جدید مجازات اسلامی در حالی پس از شش سال بحث و بررسی در دولت، مجلس و شورای نگهبان ابلاغ شد که سنگسار به عنوان جنجالی‌ترین بخش آن همچنان یکی از مجازات‌های پیش‌بینی شده برای رابطه جنسی خارج از ازدواج است.

استمداد کارگران سنندج از تشکل های کارگری و نهادهای حقوق بشری
برای لغو احکام صادره و آزادی کارگران تلاش کنید

جمعی از کارگران سنندج طی بیانیه ای ضمن محکوم نمودن تعقیب و تهدید و بازداشت کارگران
و فعالین کارگری، از تمامی کارگران، تشکل های کارگری و نهادهای اجتماعی و حقوق بشری داخلی و خارجی خواستند تا به هر طریق ممکن برای لغو احکام صادره علیه کارگران و فعالین کارگری و آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان تلاش نمایند.

روند بیست و سومین اجلاس شورای حقوق بشر

اطلاعيه پنجم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا
از روز دوشنبه ۲۷ مه ۲۰۱۳ (۶ خرداد ۱۳۹۲) بیست و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز می شود و تا ۱۴ ژوئن ۲۰۱۳ (۲۴ خرداد ۱۳۹۲) – روز “انتخابات” دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای شهر و روستا – ادامه خواهد يافت.
به همین مناسبت , اطلاعيه سوم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند بیست و سومین اجلاس شورای حقوق بشر به شرح زیر منتشر شد:

درخواست حمایت هاشم شعبانی , زندانی محکوم به اعدام از مجامع جهانی
هاشم شعبانی زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام در یک نامه سرگشاده، خطاب به فعالان حقوق بشری در سطح جهان از تلفیق اتهامات بر علیه خود و دیگر محکومان موسسه الحوار پرده برداشت. شعبانی از فعالان حقوق بشری خواست برای نجات او و دیگر زندانیان موسسه الحوار گام بردارند. هاشم شعبانی به همراه هادی راشدی، مختار آلبوشوکه، محمد علی عموری و جابر آلبوشوکه پنج فعال فرهنگی عرب هستند که پس از بازداشت به اعدام محکوم شده اند. ترجمه نامه هاشم شعبانی به شرح زیر است.

در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در ایران
اعتراض دانشجویان تبریز به تغییر تاریخ امتحانات
روز دوشنبه 23 اردیبهشت ,دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز در اعتراض به تغییر تاریخ امتحانات از تیر ماه به خرداد ماه به دلیل انتخابات ریاست جمهوری به تجمع و راهپیمایی پرداختند.

مادر ستار بهشتی تاکید کرد
برای تحصن جلوی بیت رهبری اماده میشوم

پس از گذشت دو هفته از انتشار ویدئویی از خانم گوهر عشقی مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی که در زندان درگذشت ؛ وی در صفحه فیس بوکی که توسط گروهی از دوستان ستار بهشتی ایجاد شده ؛ اعلام کرد که خود را برای تحصن در مقابل بیت رهبری آماده می کند

در راستای اهداف کانون مدافعان حقوق بشر

مرکز حامیان حقوق بشر توسط شیرین عبادی تأسیس شد

“مرکز حامیان حقوق بشر” در راستای اهداف “کانون مدافعان حقوق بشر” توسط شیرین عبادی، برنده صلح نوبل 2003 تأسیس شد. شیرین عبادی، رییس کانون مدافعان حقوق بشر و جمعی از حامیان حقوق بشر در ژانویه 2013 این نهاد جدید را تأسیس و به ثبت رسانده اند.

بازداشت جلیل محمدی و ناپدید شدن حامد محمودی نژاد در سنندج

پنجشنبه 12 ارديبهشت ؛ جليل محمدي از فعالين كارگري و اعضاي كميته هماهنگي در سنندج توسط مامورين امنيتي دستگير شده است. همچنين از ساعت 8 شب پنج شنبه 12 ارديبهشت حامد محمودي نژاد فعال كارگري و از اعضاي كميته ي هماهنگي در شهر سنندج ناپديد شده است و تاكنون خبري از وي در دست نيست و احتمالا نامبرده هم دستگيرشده است.

برای 3 نفراز اعضای سرای قلم صادر شد
یازده سال حکم تعزیری و 15 سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی

فشارها و تهدیدات بر اعضای سرای اهل قلم بعد از بازداشت ها همچنان ادامه دارد . بنا بر گزارشهای رسیده به ” کمپین صلح فعالان در تبعید “ در پی احضار تلفنی سه نفر از اعضای سرای اهل قلم به شعیه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی یازده سال حکم تعزیری و 15 سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی و رسانه ای برای آقایان اکبر امینی, پژمان ظفرمند و محمد پارسی صادر شد. گفتنی است در حالیکه تعدادی دیگر از اعضای سرای اهل قلم نیز به دادگاه احضار شده اند ؛ احکام زیر نتیجه دادگاه این سه نفر بوده است

در مراسم سخنرانی دکتر عارف اتفاق افتاد
درگیری ماموران حراست دانشگاه ارومیه با دانشجویان
بر اساس این گزارش , در لحظات ابتدایی دانشجویان برای ورود به سالن می بایست کارت دانشجویی خویش را ارائه می دادند ، کارمندان حراست با عدم اجازه به ورود یکی از دانشجویان مشکل ساز شدند.

First      Last

Type at least 1 character to search