همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه اعدام:
لیست ١٢٣ زندانی محکوم به اعدام، حبس ابد یا ناپدید، در ایران
اعدام در ایران تنها از طریق”سلب زندگی یک انسان” با حکم قضایی و به صورت آنی و یا علنی اجرا نمی شود. ناپدیدشدن اجباری، حبس ابد نیز دیگر جنبه های “سلب زندگی یک انسان”، به صورت تدریجی یا غیر انسانی هستند.

اعتراف مصطفى محقق، به نقض کنوانسیون منع شکنجه توسط ج.ا.ا
مصطفى محقق داماد، شب يکشنبه، ١۵ دى ١٣۹٢، طى سخنرانى در مراسمى که در سالن آمفى تئاتر دانشگاه مفيد قم برگزار ميشد، با اعتراف به اخذ اعتراف با توسل به شکنجه در زندانهاى جمهورى اسلامى ايران، نسبت به رويه صدور احکام کيفرى در دادگاههاى جمهورى اسلامى ايران، انتقاد کرد.

گزارشی از بازداشت های خودسرانه و دادگاههای فراقانونی در ج.ا.ا
بازداشت خودسرانه رضا اکبری منفرد و حکم فراقانونی وی
بر خلاف کليه قوانين داخلى و بين المللى، بازداشتهاى خودسرانه، محاکمه با تاخير زياد، عدم برخوردارى از وکيل منتخب در زمان دادگاه، به امرى معمول در جمهورى اسلامى ايران تبديل شده است.

هیچکس نباید در “بازداشت مخفی” نگهداری شود

ونداد اولادعظیمی:

وقوع گسترده یا منظم “ناپدید شدن اجباری”، آنگونه که در حقوق بین الملل تعریف شده، جنایت علیه بشریت به شمار می آید و هر کشور طرف با این معضل، باید جنایت ناپدید شدن اجباری را با تعیین مجازاتهای مناسب، قابل پیگرد و تعقیب کند.

نامه دانش آموزان دبیرستانهای رامشير به فعالین حقوق بشر
معلمان ما را از اعدام نجات دهید

روز پنج شنبه ٢٨ دي ماه ، نيروهاي امنيتي پنج فعال مدنی عرب اهوازی شهر خلفیه (رامشیر) را از زندان کارون اهواز به مکان نامعلومی انتقال داده اند. خانواده های آنان بیم آن دارند که این افراد را جهت اجرای حکم اعدام از بند عمومی زندان کارون خارج کرده باشند. در همین رابطه دانش آموزان عرب شهر رامشير طی نامه ای سرگشاده به فعالین حقوق بشر به شرح مختصری از محنت معلمان دربند و محکوم به اعدام خود پرداخته اند که درزیر می خوانید

اعدام ۱۸ نفر در ايران
۲۴ آبان‌ماه سه جوان که با ربودن دختری به وی تجاوز کرده بودند در مقابل چشم مردم در ميدان فراهان اراک به دار آويخته شدند. دو تن از اين محکومان ۲۷ ساله و نفر سوم ۳۷ ساله بودند و پرونده آنان در شعبه سه دادگاه کيفری استان رسيدگی شده بود.

اعتصاب غذای ۹ زندانی سیاسی زن در اوین
در پی یورش روز سه شنبه ی نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین به بند زندانیان زن سیاسی که با هتک حرمت و آزار آنها همراه بود، تعدادی زندانیان این بند دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند.

گزارش رسمی دادگاه ایران تریبونال
جمهوری اسلامی ایران به جرم جنایت علیه بشریت محکوم شد
مرحله دوم دادگاه ایران تریبونال به مدت سه روز از ٢۵ تا ٢٧ اکتبر ٢٠١٢ در سالن اکادمیک حقوق ساختمان صلح دادگاه لاهه برگزار شد. یک روز پیش از آغاز دادگاه، روز چهارشنبه ٢٤ اکتبر، ایران تریبونال یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که در آن چهار عضو کمیته راهبردی حقوقدانان ایران تریبونال، جان کوپر، حمید صبی، هدایت متین دفتری، پیام اخوان و قاضی یوهان کریگلر رئیس دادگاه در آن شرکت داشتند و به پرسش خبرنگاران و حاضران پاسخ دادند. در این کنفرانس رئوس کار دادگاه برای روزهای محاکمه تشریح شد. در پاسخ به این پرسش که چرا دادگاه به کلیه جنایات جمهوری اسلامی رسیدگی نمی کند، گفته شد به دلیل محدودیت امکانات و مالی، کارزار ایران تریبونال، خونین ترین دهه از سال های مملو از جنایت جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داد.

2017 © All human rights for all in Iran

Type at least 1 character to search