همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

گفت و گو با دکتر حسن نایب هاشم، در آستانه دومین نشست ادواری جهانی کشور ایران
نقش جامعه مدنی در قبال نبود صداقت ایران در “یو پی آر”
در سالهای گذشته عمده کشورهای درگیر در این پروسه، برخورد صادقانه ای در خصوص توصیه ها و پیشنهادهای دریافتی داشته اند، و جمهوری اسلامی ایران جز معدود کشورهایی بوده که علیرغم پذیرفتن “توصیه های مشخص با ذکر جزئیات”، نظیر توقف اجرای حکم اعدام نوجوانان، از اجرای آن سرباز زده است.

خواهر عدنان حسن پور روزنامه نگار کرد
با گذشت هفت سال از زندان ؛ به برادرم مرخصی نمی دهند
عدنان حسن‌پور، روزنامه نگار کرد ، با سپری کردن هفت سال زندان قدیمی‌ترین زندانی میان روزنامه نگاران است. او که دوره محکومیت خود را در زندان سنندج سپری می‌کند، تاکنون حتی یک ساعت از حق قانونی مرخصی برخوردار نبوده است.

دستگیری خبرنگان نقض تعهدات بین المللی حقوق بشر توسط ایران است
کارشناسان سازمان ملل خواستار توقف بازداشت خبرنگاران شدند

ژنو (5 فوریه 2013) – روزسه شنبه، گروهی از کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل متحد طی بیانیه ای به دولت ایران ؛خواستار توقف فوری موج اخیر بازداشت جمعی روزنامه نگاران و آزادی افراد در بازداشت، شدند.

مرگ وبلاگ‌نويس زندانی در ايران و فشار بر خانواده وی
ستار بهشتی، وبلاگ‌نويسی که چند روز پيش توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) دستگير شده بود در زندان کشته شده و به خانواده وی اجازه نداده‌اند هنگام شست‌وشوی جنازه وی حضور داشته باشند. تارنمای کلمه به نقل از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين نوشته است اين وبلاگ‌نويس ۳۵ ساله که در روز هفتم آبان‌ماه جاری در خانه مادری خود در رباط‌ کريم دستگير شده بود يک شب را در اين بند سپری کرده بود و بدن او بر اثر ضرب و شتم مأموران کبود شده و “حتی يک جای سالم در بدنش نبود.”

2017 © All human rights for all in Iran

Type at least 1 character to search