همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

هشدار گزارش گران و متخصصان مستقل حقوق بشر در سازمان ملل
حمله فزاینده به حقوق بشر در سطح جهان درخواست بزرگترین نهاد متخصصان مستقل حقوق بشر سازمان ملل در ژنو
بزرگ ترین دستاورد جامعه جهانی پس از پایان جنگ جهانی دوم ساختن سیستمی مبتنی بر ارزش های انسانی بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر است که ۶۸ سال پیش به تصویب رسید…

در حاشیه اجلاس یو پی آر

گفتگوی پرستو فاطمی، با دکتر حسن نایب هاشم، مدافع حقوق بشر و نماینده سازمان غیردولتی سودوینددر شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو:

تهدید خانواده پناهندگان و پیگرد بین المللی آن

مساله نوع مواجهه با پناهندگان سیاسی و شخصیت های سیاسی و رسانه ای که کشور متبوع خود را به دلیل تهدیدات جانی ترک می کنند یکی از چالش های جدی و عمده فعالین و نهادهای حقوق بشری در دهه های اخیر بوده است. به شکل عمده مسائلی چون تعقیب پناهندگان توسط حکومت ها در خارج از مرزهای خود در کنار اعمال فشار و تهدید خانواده و وابستگان آنها در کشور مبدا جزء مسائلی هستند که به رغم حساسیت مجامع بین المللی هنوز حل نشده باقی مانده اند.

بنیاد مرزهای الکترونیکی خواستار شد
نویسندگان سایت “نارنجی‌” راآزاد کنید

حدود پنج ماه پس از دستگیری نویسندگان سایت نارنجی توسط اطلاعات سپاه ، بنیاد مرزهای الکترونیکی (ای‌ اف اف) خواستار آزادی مسئولان و نویسندگان سایت «نارنجی‌» شد.

حمید قاسمی شال در گفت و گویی اختصاصی:
زندانیان آزاد شده، شاهدان زنده نقض حقوق بشرهستند
بیش از سه دهه از حیات جمهوری اسلامی در ایران می گذرد و در این مدت هزاران نفر به اتهام جاسوسی برای عوامل بیگانه مورد شکنجه و بازداشت های خودسرانه قرار گرفته اند و یا اعدام و به تحمل حبس های نسبتاً دراز مدت محکوم شده اند…

در آستانه سفر کاترین آشتون به تهران
باربارا لوخبيلر خواهان طرح مباحث “حقوق بشر” در تهران شد
او در اين نامه ضمن تقدير از ديپلماسى اروپايى و توافق اوليه در مذاکرات هسته اى با جمهورى اسلامى ايران، با انتقاد از ادامه روند نقض حقوق بشر در جمهورى اسلامى ايران، خواهان ورود وى به مبحث نقض حقوق بشر در ايران و به ويژه مذاکره در خصوص وضعيت رضا شهابى، محمد رضا پورشجرى، صالح کهندل، امان الله مستقيم، محمد بنازاده اميرخيزى و سيد محمد حسين کاظمينى بروجردى، در گفتگوهاى آتى در تهران شد.

در نشست جانبی بیست و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر عنوان شد:
افزایش اعدام ها در ایران همراه با سکوت بین المللی
روث دربفوس، کمیسر عالی در کميسيون جهاني سياست گذاري مبارزه با مواد مخدر با اشاره به صحبتهای مهری جعفری، اظهار داشت که عملکرد ایران در صدور احکام اعدام به بهانه مبارزه با مواد مخدر، پذیرفته نیست.

تجمع اعتراضی فعالان حقوق بشر در حاشیه مذاکرات هسته ای
در آستانه دور تازه مذاکرات ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین، پایتخت اتریش، برای دستیابی به یک راه حل جامع برای مسئله فعالیت‌های اتمی ایران، گروهی از مدافعان ایرانی حقوق بشر در اتریش با در دست داشتن پلاکاردهایی در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در وین تجمع کرده‌اند.

بیلان آزادی رسانه ها در جهان در سال ۲۰۱۳ میلادی
در سال میلادی ٢٠١٣، در جهان ٧١ روزنامه‌نگار به هنگام انجام وظیفه خود جان باخته‌اند. مناطقی که در آن‌ها بیشترین کشته های ثبت شده‌اند به ترتیب آسیا (٢٤تن)، خاورمیانه و افریقای شمالی ( ٢٣ تن) است.

رویه‌های کار گروه ناپدید شدن‌های اجباری و غیرداوطلبانه
مواردی از ناپدید شدن اجباری که سه ماه پیش از آن که کار گروه گزارش را دریافت کند، رخ دهند، به طور مستقیم و با استفاده از سریع‌ترین روش و وسیله به وزارت امور خارجه کشور مربوطه گزارش می‌شود. رئیس کار گروه بر اساس اختیارات خاصی که کار گروه به او داده است، اجازه ارسال گزارش را صادر می‌کند. مواردی که زمان وقوع آن‌ها پیش از این محدوده زمانی سه ماهه باشد و در عین حال زمان وقوع آن بیشتر از یک سال از تاریخ دریافت گزارش از سوی دبیرخانه نباشد، به شرطی که با موارد رخ داده در دوره سه ماهه مرتبط باشد، می‌تواند با اجازه رئیس از طریق نامه بین جلسات به آگاهی کشورهای مربوطه برسد.

همزمان با دومین روز از آغاز به کار شورای حقوق بشر در ژنو:
آکسیون اعتراضی در خصوص خشکاندن دریاچه ارومیه در جمهوری اسلامی ایران
روز چهار شنبه 11 سپتامبر2013، در جریان 24 مین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو،و همزمان باارائه گزارش گزارشگر ويژه آب و سرویس های بهداشتی در صحن شورای حقوق بشر که با حضور گزارشگر موضوعی ویژه، نماینده کشورها و سازمانهای غیر دولتی ؛ گروهی از فعالین ایرانی، به تدارک سازمان سودویند، با برپایی آکسیونی به سیاستهای زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با دریاچه ارومیه اعتراض کردند.

حمله موشکی به کمپ اشرف و کشته شدن تعدادی از ساکنان آن
طبق گزارش منابع مختلف از عراق، از نيمه شب شنبه9شهريور، اردوگاه اشرف محل اسکان تعداد کمی از سازمان مجاهدین خلق در عراق، با خمپاره و شليك مستقيم، مورد يورش قرار گرفتند. گزارشها حاکی از شليكهاي پياپي به ساكنان بيدفاع تا ساعت 6 بامداد يكشنبه میباشد.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران – کانادا فراخوان داد
تظاهرات در اعتراض به قتل افشین اسانلو، ستار بهشتی و دیگر زندانیان سیاسی

جمعیت “اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران – کانادا ” طی فراخوانی از تمامی انسانهای آزادیخواه و برابری طلب و و سازمانها و احزاب کارگری و مدافعین حقوق انسانی دعوت کرد که طی تظاهراتی , اعتراضات و فشارهای جهانی برای آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه کارگران دربند و زندانیان سیاسی در ایران را هر چه گسترده تر نمایند.

” کارگران امریکا علیه جنگ ” طی نامه به رهبر جمهوری اسلامی
خواهان تحقیق بین المللی در خصوص مرگ افشین اسانلو و آزادی زندانیان سیاسی و توقف اعدام در ایران هستیم
یک نهاد امریکایی طی نامه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران خواهان روشن شدن نحوه مرگ آقای افشین اسانلو کارگر زندانی در زندانهای ایران شد . نهاد غیر دولتی ” کارگران امریکا علیه جنگ ” طی نامه ای خطاب به آیت الله خامنه ای خواستار تحقیق بین المللی مستقل در مورد مرگ افشین اسانلو و شرایط زندانیان سیاسی و پایان فوری اعدام، شکنجه و بدرفتاری با فعالان کارگری و همه زندانیان سیاسی شد

متن کامل این نامه که نسخه ای از آن در اختیار ” سودویند” قرار گرفته است به شرح زیر است

خودکشی جوان ایرانی در ترکیه
بنا بر گزارش تارنمای محلی ترکیه “ هابرتورک ” ، کیوان نظری , پناهجوی ساکن در شهر دنیزلی واقع در جنوب غربی ترکیه با باز کردن‌ کپسول گاز آشپزخانه اقدام به خود کشی کرده است جسد آقای نظری بعد از ۵ روز که بر اثر استشمام بوی بد توسط ساکنین محله به پلیس خبر داده شده بود کشف شد

برنامه نشست جانبی کارزار افشای نقض حقوق بشر در 23مین اجلاس حقوق بشر در ژنو
“دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی ایران”

روز دوشنبه 27 مه 2013 ( 6 خرداد 1392 ) بیست و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز شد. گروهی از مدافعین حقوق بشر با حضور در این اجلاس ؛ با ایجاد کارزاری در راستای افشای موارد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران با حمایت سازمان غیر دولتی و دارای مقام مشورتی سازمان ملل متحد ؛ به برگزاری نشستهای موازی با اجلاس اصلی می پردازند.

نامه اعتراضی سندیکای شرکت واحد به فدراسیون جهانی کارگران
آنها نمایندگان کارگران ایران نیستند
سنديكاي كارگران شركت واحد طی نامه ای اعتراض خود را نسبت به حضور نمايندگان اعزامي از سوي وزارت كار, تعاون و رفاه اجتماعي در نشست سا لانه سازمان جهاني كار در ژنو اعلام كرد. سندیکای کارگران شرکت واحد طی این نامه نمایندگان اعزامی جمهوری اسلامی را نمايندگان واقعي كارگر ان ايران ندانسته و خواستار رسيدگي به اين شكايت شد متن این نامه به شرح زیر است :

ده کشته و نه زخمی حاصل حمله نیروهای نظامی ایران به مهاجرین افغان
مقام های محلی در ولایت فراه می گویند که بر اثر تیر اندازی ماموران نظامی ایران ده ها شهروند افغانستان کشته و زخمی شده اند.

کمپین بین المللی حمایت از حقوق کارگران ایران فعالیت خود را آغاز کرد

کمپین بین المللی حمایت از حقوق کارگران ایران در آستانه روز جهانی کارگر با انتشار بیانیه ای فعالیت خود را آغاز کرد. در فراخوان “کمپین بین المللی حمایت از حقوق کارگران ایران” از کلیه افرادی که نگران آینده ایران و خواهان آزادی تشکل های مستقل کارگری و عدالت اجتماعی و آزادی کارگران مبارز در بند هستند، درخواست شده است تا به هر شکل و شیوه ممکن، از اول اردیبهشت 1392 تا 11 اردیبهشت 1392 صدای همه کارگران ایران اعم از کارگران شاغل، کارگران بیکار، زنان کارگر، کودکان کار، کارگران افغان ، به ویژه کارگران در بند باشند. در فراخوان “کمپین بین المللی حمایت از حقوق کارگران ایران” برای آشکار شدن وضعیت کار و زندگی کارگران در ایران، گزارش کوتاهی از وضعیت معیشت کارگران – حوادث کار – بیکاری کارگران – کارگران زندانی – زنان کارگر – کودکان کار و کارگران افغان، ضمیمه ای پیوست شده است. به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن کامل فراخوان “کمپین بین المللی حمایت از حقوق کارگران ایران” که در تاریخ اول اردیبهشت ماه 1392 منتشر شده، به شرح زیر است:

نماینده جمهوری اسلامی ایران در 22 اجلاس حقوق بشر در ژنو:
حکومت های خودکامه و مستبد منطقه باید به ندای مردمانشان گوش فرا دهند
سودویند:امروز پنج شنبه 10 اسفند ؛ دقایقی پیش محمد مهدی آخوند زاده معاون وزیر خارجه در سخنرانی خود در 22 مین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو ضمن انتقاد از سیاستهای دوگانه کشورهای غربی گفت : ما در همکاری و تعامل با شورا هستیم و جمهوری اسلامی به این نهاد برای ارتقا حقوق بشر احترام میگذارد.

2017 © All human rights for all in Iran

Type at least 1 character to search