همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

با وجود ادعای مقامات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پاک سازی کامل مناطق جنگی
چهار کشته و زخمی بر اثر انفجار خمپاره
عدم پاک سازی مناطق مرزی توسط جمهوری اسلامی ایران و بی تفاوتی مسوولان حکومتی نسبت به امنیت جان مردم، همچنان قربانی می گیرد.

به رغم این که باند اسید پاش در اصفهان آزاد است
عوامل نا امنی جهرم ؛ ۷۲ ساعته بازداشت شدند
مقامات رسمی شهر جهرم در استان فارس، از بازداشت افرادی خبر داده‌اند که در چند روز گذشته در آن شهر با چاقو به زنان حمله می‌کردند.

در جمهوری اسلامی ایران ، مردم حتی حق داشتن محیط زیستی سالم را هم ندارند
حمله نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها به حامیان کارون
اجتماع صدها تن از مردم اهواز در حمایت از کارون و اعتراض علیه سیاست خشکاندن شریان حیات اهواز، مورد هجوم نیروهای انتظامی و امنیتی قرار گرفت و چند تن بازداشت شدند …

بررسی هفتگی حقوق بشر در ایران
محکومیت جهانی جمهوی اسلامی ایران؛ قصه همچنان باقی است
مهمترین رویداد در هفته گذشته, تصویب پیش نویس قطعنامه برای حقوق بشر در ایران بود که در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز ۲۷ آبان ۱۳۹۳ اتفاق افتاد. در پس بررسی عمل کرد رژیم ایران ، جمهوری اسلامی با ۷۸ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۶۹ رای ممتنع، به نقض حقوق بشر از سوی جامعه جهانی محکوم شد…..

درخواست بی شرمانه ماموران زندان اوین ، از مریم نقاش زرگران
هتک حرمت نو کیش مسیحی در زندان اوین

“مریم نقاش زرگران” با نام ( نسیم) زندانی زن مسیحی محبوس در بند ( زنان) زندان اوین، طی هفته گذشته هنگام بازگشت از مرخصی چهار روزه خود، در هنگام ورود مجدد به زندان اوین مورد بازرسی آزار دهنده و غیر متعارف جنسی توسط ماموران زن زندان اوین قرار گرفت و به این خاطر دچار ناراحتی روحی شدیدی شده است.

کشته شدن یک جوان بلوچ توسط نیروی انتظامی ج.ا.ا
سرباز وظیفه محمد ریگی معروف به فرامرز روز چهارشنبه 28 آبان در یکی از خیابان های شهر خاش مورد شلیک مستقیم ماموران گشت نیروی انتظامی کلانتری 11 قرار گرفت که در اثر اصابت گلوله در ناحیه سر در دم جان سپرد.

در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد
محکومیت جهانی برای جمهوری اسلامی ایران
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳، پیش نویس قطعنامه برای حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پس از بررسی، با ۷۸ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۶۹ رای ممتنع، به تصویب رسید.

کول بری دیگر به دست نیروی انتظامی به قتل رسید
کشتار کول بران کرد به پدیده ای روزمره در جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است، در همین ارتباط سحرگاه 25 آبان ، جمعی از کول بران کرد در مرز خوی نزدیک روستای آسته جوک هدف گلوله نظامیان قرار گرفتند ، که در این حادثه محمود وهابی نیا توسط نیروی انتظامی به قتل رسید.

خطاب به نمایندگان کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد
تاکید ۳۰ سازمان بر لزوم تصویب قطعنامه برای حقوق بشر در ایران
۳۰ سازمان مستقل حقوق بشری در آستانه رای گیری کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، طی بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان کشورهای عضو مجمع، ضمن تاکید بر ادامه روند نقض حقوق بشر در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی، خواهان تصویب قطعنامه “برای ارتقاء و حفظ حقوق بشر در ایران” شدند.

در منطقه مرزی سردشت نزدیک روستای میر آباد
ماموران مرزی کول بران را به رگبار بستند
در ادامه ی فشار نیروها ی حکومتی و کشتن کول بران کرد توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران ، صبح جمعه 23 آبان نیروهای نظامی به کاروان کاسبکاران مرزی در منطقه مرزی سردشت نزدیک روستای میر آباد حمله کرده و آن ها را به گلوله بستند.

شش سال حبس برای هادی رسولی تایید شد
هادی رسولی، شهروند کُرد اهل شهر اشنویه، که در جریان اعتراض به احکام اعدام، در سال ٨٩ از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده بود، سرانجام در دادگاه انقلاب ارومیه به شش سال حکم حبس تعزیری محکوم شد.

به دلیل ممانعت مسئولان زندان و نهادهای امنیتی از معالجه پزشکی
افشین سهراب‌ زاد، زندانی ٢٤ ساله به سرطان روده دچار شد

به گزارش رسانه های محلی در ایران افشین سهراب زاد، زندانی سیاسی کُرد زندان مرکزی میناب، به دلیل ممانعت مسئولان زندان و نهادهای امنیتی جهت معاینه و معالجه پزشکی، دچار سرطان روده شد.

بررسی هفتگی حقوق بشر در ایران
هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران به کما رفت
اشاره: هفته ای که گذشت برای فعالان حقوق بشر ، فعالان مدنی و سیاسی در داخل و خارج ایران دارای اهمیت بسیاری بود ، چرا که بررسی ادواری جهانی وضعیت حقوق بشر ایران ، جمعه ۳۱ اکتبر ، در مقر شورای حقوق بشر در شهر ژنو آغاز شد. در این روز هیات نمایندگی جمهوری اسلامی گزارش خود را ارائه داد و نمایندگان کشورهای مختلف حاضر در نشست ، توصیه های کشور متبوع خود را با توجه به گزارش جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد کردند…..

گفت و گو با رها بحرینی در حاشیه اجلاس یو پی آر
دغدغه‌های جدی بسیاری هم چنان باقی‌ است
اشاره: دومین اجلاس بررسی ادواری وضعیت حقوق بشر «یو. پی. آر» ایران روز جمعه , نهم آبان ۱۳۹۲ (۳۱ اکتبر ۲۰۱۴) ساعت ۹ صبح به وقت اروپا در مقر شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو برگزار شد. هیات جمهوری اسلامی ایران مرکب از ، جواد لاریجانی و دهها تن از مدیران قوه قضاییه ، وزارت خارجه و هم چنین سازمان های غیردولتی (دولت ساخته) همراه با هیات مذکوز در جلسه حضور داشتند…

ضرب و شتم نگار حائری در زندان شهر ری

نگار حائری که از تیر ماه سال جاری بازداشت و به زندان شهر ری (قرچک ورامین) منتقل شده، روز دوشنبه ۵ آبان ماه با هماهنگی مسوولان زندان ، توسط زندانیان عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بررسی هفتگی حقوق بشر در ایران
زندانی مخوف به نام جمهوری اسلامی ایران
در هفته گذشته خشونت بارترین اقدام علیه زنان اصفهان انجام شد ودر پی اسیدپاشی انجام یافته از سوی جانیان وابسته به جناح های تندرو جمهوری اسلامی ایران , تظاهرات مردم در شهرهای اصفهان ، تهران و مشهد پاسخی در خور تحسین به همه کسانی داد که با سیاست داعش گونه سعی دارند ایران را به 1400 سال قبل بازگردانند….

دستگیری معترضان، سند حمایت حکومت از جانیان اسید پاش است
مهديه گلرو به اتهام اعتراض به اسيد پاشى بازداشت شد
مهديه گلرو از اعضاى كانون شهروندى زنان كه سال ٨٨ دستگير و ٣٠ ماه را در زندان سپرى كرده بود، صبح امروز پس از يورش ماموران امنيتى به خانه اش بازداشت شد.

نسرین ستوده بازداشت شد

روز سه شنبه 3 آبان، نسرین ستوده، وکیل دادگستری که از چندی پیش، در اعتراض به رای دادگاه انتظامی وکلا مبنی بر محرومیت از وکالت، اقدام به تحصن در مقابل کانون وکلای مرکز کرده بود، بازداشت شد.

ریحانه جباری اعدام شد

ریحانه جباری، سحرگاه شنبه ۳ آبان‌ماه در زندان رجایی‌شهر کرج به دار آویخته شد.
دادستانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حکم قصاص ریحانه جباری را سحرگاه امروز به اجرا گذاشته است.

آمران و عاملان اسید پاش در پناه جمهوری اسلامی ایران
عکاس ایسنا، پس از عکاسی از تجمع اعتراضی مردم اصفهان بازداشت شد

آریا جعفری ، روز چهارشنبه از تجمع مردم اصفهان که در اعتراض به ناامنی و اسیدپاشی به زنان این شهر بود، عکاسی کرد و بنابر وظیفه حرفه ای خود ، تصاویر تظاهرات را در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر کرده است….

گزارشی از اسید پاشی های اصفهان و حواشی آن
روند شکل گیری اعتراض های اخیر در اصفهان

در هفته جاری حوادث اسید پاشی بر روی جمعی از زنان اصفهان باعث ایجاد ترس و وحشت در میان مردم این شهر شد. این عمل وحشیانه بازتاب گسترده ای در رسانه های داخل و خارج کشور داشت و همچنین موجی از تنفر به آمران و عاملان این جنایت ، در بین مردم ایران بوجود آورد.

اصفهان شهر ماست؛امنیت حق ماست
چهارشنبه مورخ ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰ صبح شهروندان اصفهانی متشکل از زنان و مردان جوان به اتفاق خانواده ها مقابل دادگستری اصفهان واقع در خیابان نیکبخت دست به تجمع اعتراضی زدند.این تجمع با شعارهایی نظیر: امر به معروف با اسید نمی خواهیم ؛وزیر اطلاعات خجالت خجالت؛حجاب به زور نمی شه و ..ادامه یافت. نیروهای مستقر در دادگستری درب را بسته بودند و از پشت پنجره های ساختمان یا بعضی ها از پشت میله ها نظاره گر جمعیت حاضر بودند.از پشت بام ساختمان دادگستری دو نفر با لباس شخصی به فیلمبرداری از مردم پرداخته و به این خاطر مورد شعارهای تهاجمی قرار گرفتند

اسید پاشی تازه در اصفهان یک کشته داد

روز یک شنبه، یک موتور سوار دو ترکه به ۳ دختر در خیابان شیخ صدوق اسید پاشید که یک نفر از آنها در جریان این حادثه جان باخت و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند. منابع رسمی در برابر این گزارش سکوت کرده اند …

بررسی هفتگی حقوق بشر در ایران
مهندسی فرهنگی با اسید پاشی آغاز شد
در هفته گذشته شاهد اسید پاشی عوامل جمهوری اسلامی ایران بر روی دختران جوان در شهراصفهان بودیم. در تهران نیز اخبار رسیده حکایت از آن دارد که در چند مورد این عمل وحشیانه تا کنون صورت گرفته است، سرکوب اقلیت های مذهبی، محرومیت نسرین ستوده از وکالت، تداوم فشار بر زندانیان سیاسی و دستگیری دوتن از معترضان تظاهرات مردم تهران در حمایت از کوبانی بخشی از اخباری است که به آن اشاره خواهیم داشت….

سهم کول بران مرگ و زندان ؛ سود بیشتر برای تجار
اشاره: سال هاست که در مناطق مرزی کردستان ایران ، شاهد پدیده کول بری هستیم ، تعداد زیادی از مردم این مناطق از طریق این کار امرار معاش می‌کنند. در این میان تعداد زیادی از زنان ، مردان و بسیاری ازدانش آموزان در این کار اشتغال دارند ، آن ها برای تأمین مخارج اولیه زندگی خود به کار پر خطر کول بری روی آورده اند و در این میان روزی نیست که خبر کشته یا زخمی شدن کارگران کول بر در رسانه ها منتشر نشود…..

یورش به گروه کولبران در ماکو یک زخمی بر جای گذاشت ۵۰۰ میلیون ریال از اجناس و کالاهای آنها نیز توقیف شد
نیروهای انتظامی هنگ مرزی جمهوری اسلامی ایران در مرز ماکو با یورش به یک گروه از کولبران و کاسبکاران مرزی، یک نفر را زخمی و حداقل به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از اجناس و کالاهای آنها را توقیف کرده‌اند.

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی احتیاط کنند
سازمان گزارشگران بدون مرز در اطلاعيه‌ای با اشاره به بازداشت ۱۲ تن در ایران به دليل تبادل پيامک‌های طنز درباره روح‌الله مصطفوی موسوی خمینی ، ‌بنيانگذار جمهوری اسلامی،‌ به کاربرانی که از اين نرم‌افزارها استفاده می‌کنند توصيه کرد، بيشتر احتياط کنند.

در سنندج ، پیرانشهر و مهاباد برای حمایت از کوبانی تظاهرات برگزار شد
نیروهای امنیتی راهپیمایی مردم مریوان را سرکوب کردند
امروز شهرهای کرد نشین کشور صحنه راهپیمایی در حمایت از کوبانی بود. شهر کوبانی از 23 روز پیش در محاصره نیروهای دولت اسلامی موسوم به داعش قرار گرفته و با مقاومت مردم این شهر روبه رو گشته است.

چهار کولبر به نام های ریکوت محمدی ، آرش شیرزاد ، هور امان و همگی حسینی توسط سپاه مرخیل بازداشت شدند
قتل کولبر 19 ساله توسط سپاه پاسداران

پدرام محمدی ، جوان ١٩ ساله ، فرزند انوشیروان اهل روستای سریاس از کولبران کُرد ، با شلیک گلوله نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شد.

حسین کاظمینی بروجردی‫ تهدید به اعدام شد

دادستان ویژه روحانیت اعلام کرد:”اعتقادات حسین کاظمینی بروجردی مخالف تفسیر و نظرات رهبری نظام است و برای بروجردی و کسانی که اقدام به انتشار کتاب ایشان کنند ، حکم ارتداد و اعدام صادر می شود.”

محسن امیراصلانی زنجانی به اتهام ” بدعت در اصول و فروع دین اسلام و تفسیر جدید از قرآن” اعدام شد
مرگ دگراندیشی ، رقم خورد
چهارشنبه دوم مهر (۲۴سپتامبر) محسن امیراصلانی زنجانی به اتهام “فسادفی الارض،بدعت دراصول وفروع دین اسلام وتفسیرجدید از قرآن”در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

“کمپین کوچ به زندان اوین” اعلام کرد
تجمع برای حمایت از دراویش دربند ادامه خواهد داشت

دراویش گنابادی برای پیگیری وضعیت ۹ درویش زندانی که در اعتصاب غذا به سر می برند ، صبح امروز شنبه ۲۹ شهریور در نزدیکی دادستانی تهران تحصن کرده و به طور گسترده ای توسط نیروهای امنیتی ، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند .

آرش صادقی بازداشت شد
عصر روز شنبه 15 شهریور، آرش صادقی در محل كار خود واقع در خيابان آذربايجان توسط تعدادي لباس شخصي بازداشت شد.

First      Last

Type at least 1 character to search