همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

اعتراض به آزار و اذیت خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی

شیرین عبادی، مدافع حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل 2003 در ادامه گزارش های ماهانه خود، به بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران در ماه بهمن1391 پرداخت. خانم عبادی در مقدمه گزارش ماه بهمن 1391 به موضوع اذیت و آزار خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله دختران میرحسین موسوی و پسر مهدی کروبی، دو کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388 که هم اکنون در حصر خانگی بسر می برند، پرداخته است.

کارشناسان سازمان ملل خواهان توقف فوری حکم اعدام پنج شهروند اهوازی شدند
ما از شنیدن گزارش اعدام یک نوجوان متخلف در روز چهارشنبه ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳ عمیقاً متحیر هستیم. بر طبق گزارش ها، آقای علی نادری، مرد بیست و یک ساله ای است که به اتهام جنایتی که ادعا شده بود در هفده سالگی مرتکب شده؛ اعدام شده است. حکم اعدام وی، به اتهام مشارکت در قتل یک زن صادر شده بود .

كشف قبر دسته جمعي چهار جوان در ملاشيه پیام ویدئویی درخواست کمک مقتولین از مجامع بین الملی قبل از اعدام

عبدالرحمن حیدریان٬ ۲۳ ساله٬ عباس حیدریان٬ ۲۵ ساله و طاها حیدریان ۲۸ ساله که با هم برادر بودند و دوست آنها به نام علی شریفی ( نعامي) چهار زندانی جوای سیاسی از اهواز بودند که پیشتر در سال 2012 طی پیامی ویدئویی از سازمان های حقوق بشری و به ویژه احمد شهید , گزارشگر ویژه سازمان ملل خواسته بودند برای توقف حکم اعدام آنها تلاش کنند اما قبل از منتشر شدن پیام حکم آنها اجرا شد.

مهناز پراکند از ظلم سعید مرتضوی به عبدالفتاح سلطانی می گوید
مهناز پراکند وکیل دادگستری است و از زندانیان دهه شصت شمسی در برنامه ای در تلویزیون میهن ؛ ضمن تشریح شکنجه های دوران بازداشتش در دهه 60 , توضیحاتی در رابطه با عبدالفتاح سلطانی و کینه منجر به زندان سعید مرتضوی به ایشان ؛ انتقاداتی به کانون وکلا و شرحی بر پرونده هوتن کیان از دیگر وکلای زندانی در زندان تبریز خواهند داشت

حمله موتور سوارهای ناشناس به فاطمه خردمند و فرزندش متین

بنا بر گزارشات رسیده ؛ روز گذشته خانم فاطمه خردمند و فرزندش متین ، خبرنگار، فعال جنبش سبز، دانش آموخته رشته روزنامه نگاری و از فعالان ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ؛ مورد حمله نیروهای ناشناس قرار گرفت

2017 © All human rights for all in Iran

Type at least 1 character to search