همه حقوق بشر برای همه

اسناد حقوق بشرهمه حقوق بشر برای همه

همه حقوق بشر برای همه

در گفت وگوی تعاملی شورای حقوق بشر با گزارشگر ویژه حقوق بشری ایران عنوان شد
وضعیت حقوق بشر در ایران بدتر شده است
احمد شهید در گزارش خود که پیش از این نشست منتشر شده بود به مواردی چون اقدام تلافی جویانه علیه فعالان مدنی – سیاسی چون سعید شیرزاد، بهنام ابراهیم‌زاده، آتنا دائمی و عدم استقلال وکلا اشاره کرد….

دستآورد بیست وپنجمین جلسه شورای حقوق بشر برای مردم ایران
جلسه بیست و پنجم شورای حقوق بشر سازمان ملل طبق روال همیشگی با تصویب چند ده قطعنامه به پایان رسید. نگاهی اجمالی به موضوع این قطعنامه ها براى درك بهتر جهت گیرى ذهنى و فضاى كنونى شورا نتایج جالبى را به دست مى دهد. خصوصا كه تركیب دول عضو شورا در متون مورد بررسى مستقیما مؤثر و بیانگر ساختار قدرت هاى ایدئولوژیك متفاوت است.

بیست و سومین اجلاس شورای حقوق بشر

گزارش و مجموعه سخنرانی های کارزار افشای نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ايران

از روز دوشنبه 27 مه 2013 (6 خرداد 1392) بیست و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز به کار کرد که تا 14 ژوئن 2013 (24 خرداد ۱۳۹۲) ادامه يافت. این اجلاس که در آستانه “انتخابات” دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای شهر و روستا برگزار شد، با حضور کنشگران و مدافعان حقوق بشری همراه بود که کوشیدند از طریق کارزاری برای افشای نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی و به کمک سازمان غیر دولتی سودویند، با حضور در این اجلاس، ضمن برگزاری اجلاس های جانبی (موازی) در شورای حقوق بشر و تجمعاتی در برابر مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو در ارتباط با “انتخابات” ریاست جمهوری و شوراها، موارد نقض حقوق انسانی در جمهوری اسلامی را روشن کنند. در پنج اجلاس جانبی (موازی) که برای روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ ماه مه و ۳ و ۱۰ ژوئن با توجه به دستوراجلاس ۲۳ شورای حقوق بشر و همزمان با سه هفته مبارزات”انتخاباتی” در ایران برگزار شد، موارد زیر مطرح شدند:

گزارش تعدادی از رویدادهای جانبی (موازی) اجلاس 22 شورای حقوق بشر
از روز دوشنبه ۲۵ فوریه ۲۰۱۳ (۷ اسفند ۱۳۹۱) بیست و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز به کار کرد که تا ۲۲ مارس ۲۰۱۳ (۲ فروردین ۱۳۹۲) ادامه يافت.
در این اجلاس که در آستانه “انتخابات” دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای شهر و روستا برگزار شد، پس از حضور محمد مهدی آخوندزاده معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در روز سه شنبه ۲۶ فوریه، گزارش آقای احمد شهید گزارشگر ويژه ایران در روز دوشنبه ۱۱ مارس بررسی و سپس بر اساس آن قطعنامه ای در مورد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی تصویب و ماموریت گزارشگر ویژه در خصوص نقض حقوق بشر در ایران, تمدید شد.

بیست و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر
گزارش و مجموعه سخنرانی های کارزار افشای نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ايران
بیست و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سپتامبر و اکتبر سال ۲۰۱۲ در ژنو برگذار شد. به این مناسبت تعدادی از مدافعان حقوق بشر ايرانی علاوه بر موضع گیری در صحن اصلی شورای حقوق بشر در ارتباط با مضامين مختلف شورای حقوق بشر از جمله اقدام به برگزاری شش رویداد جنبی (موازی) در شورای حقوق بشر نمودند که گزارش ارسالی از این اجلاس که شامل 33 ویدئو و شرح آن می باشد ؛به صورت زیر است

ارائه گزارش احمد شهید درباره ایران به سازمان ملل
احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران، گزارش جدید خود را به کمیته سوم مجمع عمومی این سازمان ارائه کرد. این گزارش احمد شهید تصویری “عمیقا نگران‌کننده” از وضعیت حقوق بشر در ایران بدست می‌دهد. احمد شهید گزارش خود در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل را با همدردی نسبت به قربانیان زلزله آذربایجان آغاز کرد و سپس نگرانی خود را نسبت به تاثیر تحریم‌های بین‌المللی بر امنیت غذایی و دارویی مردم ایران ابراز داشت.

2017 © All human rights for all in Iran

Type at least 1 character to search